3 april 2020

Als geen ander moment in de geschiedenis van onze wereld, wanneer we meer dan ooit nodig hebben om samen te komen, wordt ons gevraagd om afstand te houden. En terwijl zo velen van ons thuiswerken en niet dezelfde kantoorruimte delen als vroeger - niet in vergaderzalen of in de cafetaria - en zich niet bekommeren om ons woon-werkverkeer - zijn we nog steeds samen. Onze gedeelde ervaringen, angsten, aanpassingen en inspiraties rond deze nieuwe norm brengen ons dichterbij en helpen ons te navigeren in een buitengewone tijd.

Naast gedeelde ervaringen, zijn onze waarden als wereldwijde organisatie wat ons verenigt met een collectieve wereldwijde geest - waardoor onze geest, onze gedachten en onze handelingen op dezelfde pagina staan, zelfs als we niet in dezelfde ruimte zijn.

Onze waarden zijn ons ware noorden in de dagelijkse gang van zaken en besluitvorming, maar in deze tijd van wereldwijde crisis hebben onze waarden een extra betekenis gekregen...

  • Gezond verstand bij het doen van ons aandeel in de samenleving om de verspreiding van het COVID-19 virus tegen te gaan;
  • Gezond verstand in het ondersteunen van onze meer dan 14.000 medewerkers en elkaar in deze uitdagende tijden;
  • Ongewoon denken in het ondersteunen van onze klanten die ons meer dan ooit nodig hebben terwijl we door deze ongekende tijden navigeren; en
  • Soms leidt dit tot een snelle activering van onze bedrijfscontinuïteitsplannen om onze medewerkers te beschermen en onze activiteiten te waarborgen.

Samen: We doen ons deel

Sinds het begin van deze crisis zijn we voorzichtig geweest door al vroeg een wereldwijd verbod op internationaal reizen in te voeren. Om onze lokale gemeenschappen te ondersteunen en de verspreiding van het virus tegen te gaan, hebben we al snel meer dan 12.000 van onze 14.000 medewerkers op afstand laten werken. Binnen onze faciliteiten die open blijven om essentiële diensten te verlenen, hebben we strikte richtlijnen aangenomen om de gezondheid en het welzijn van onze werknemers en partners te bevorderen, met inbegrip van sociale afstand, het verstrekken van PBM-voorzieningen en het schoonmaken en ontsmetten van kantoren - dit alles volgens de richtlijnen van het CDC en de WHO. Dit zorgt ervoor dat we de essentiële diensten kunnen blijven leveren waar onze meer dan 300 miljoen consumenten op vertrouwen. We willen ons deel binnen de samenleving doen om de verspreiding van het virus tegen te gaan.

Samen: We ondersteunen onze medewerkers

We doen er alles aan om onze medewerkers in deze onzekere periode te ondersteunen. We behandelen ze altijd met respect en waardigheid en bieden ze waar mogelijk comfort, gezien alles waar ze op dit moment mee te maken hebben. We hebben ons ertoe verbonden om de bezorgdheid over de werkzekerheid op korte termijn weg te nemen en tegelijkertijd financiële steun te bieden waar dat het meest nodig is. Als onderdeel van ons Assurant Cares Employee Support (ACES) fonds hebben we bijvoorbeeld een speciaal COVID-19 noodhulpprogramma opgezet om in aanmerking komende medewerkers te ondersteunen die ernstige financiële problemen ondervinden als gevolg van de pandemie. We plaatsten het fonds met een speciale toewijzing van $500.000 van de Assurant Foundation. Met de steun van ons beheerscomité, ons bestuur en onze medewerkers hebben we per 2 april al bijna $500.000 extra opgehaald en dit loopt nog steeds op!

Samen: We bedienen onze klanten

Zoals ons doel zegt, "we beschermen wat het belangrijkst is." Gedurende deze crisis hebben we, in samenwerking met onze partners, continue ondersteuning geboden aan de miljoenen klanten die we bedienen. De essentiële diensten die wij leveren, zoals het in contact houden van mensen via mobiele telefoons en het garanderen van een continue dekking van hun huis, zijn vandaag de dag meer dan ooit van belang. Het is niet - en dat is het ook nooit geweest - één persoon of één team dat het voor elkaar krijgt. We hebben in onze hele wereldwijde organisatie samengewerkt om elkaar te ondersteunen bij het snel activeren van onze bedrijfscontinuïteitsplannen om onze medewerkers te beschermen en onze activiteiten te beschermen. En ondanks de uitdagingen die deze pandemie met zich meebrengt, blijven we ons best doen.

 

Ongeacht de marktvolatiliteit blijven onze bedrijfsfundamenten sterk - zodat we er voor onze klanten, medewerkers en gemeenschappen op de lange termijn zijn en tegelijkertijd waarde leveren voor onze aandeelhouders.

Deze huidige onzekerheid onderstreept alleen maar hoezeer we op elkaar vertrouwen. Hoe belangrijk het is om verbonden te blijven. En hoe verantwoordelijk we zijn voor de gemeenschappen waar we wonen en werken. Samen zijn we verenigd met een gemeenschappelijke vastberadenheid die geen enkele fysieke afstand kan verzwakken.

En terwijl we nu allemaal zo ver van elkaar verwijderd zijn door sociale afstand, afzondering of werken op afstand - meer dan ooit moeten we waarderen wat het betekent om 'samen' te zijn.

Alan