MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN


Onze toewijding


Bij Assurant houden we ons doel hoog - mensen helpen te beschermen wat het belangrijkste is - met een intense toewijding als een verantwoordelijke bedrijfsburger. Omdat we ons richten op het realiseren van winstgevende groei op de lange termijn en het opbouwen van een sterker Assurant voor de toekomst, zijn we vastbesloten om dit te doen op manieren die een grotere maatschappelijke waarde bieden. Ons kader voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) bestaat uit vier pijlers: Maatschappelijke invloed; Verantwoordelijk werk; Integriteit en ethiek; Klantbetrokkenheid.

DE VIER PIJLERS VAN MAATSCHAPPELIJKE VERANTWOORDELIJKHEID VAN ASSURANT

assurant foundation giving icon

Maatschappelijke impact

Om actief deel te nemen aan het versterken van de gemeenschappen waarin we leven en werken over de hele wereld, terwijl we onze activiteiten met een zinvolle inzet voor het milieu uitvoeren, focussen we ons op geven aan gemeenschappen, verantwoord investeren, klimaatactie en het minimaliseren van ons energieverbruik, emissies en afvalproductie. Ondersteuning van onze gemeenschappen door geven en vrijwilligerswerk vergroot de betrokkenheid van medewerkers en versterkt onze toewijding als verantwoordelijke bedrijfsburger. Onze maatschappelijk bewuste filosofie wordt samengevat in twee woorden: Assurant Zorgt.

Assurant erkent dat klimaatverandering reële en substantiële risico's inhoudt voor de gemeenschappen die we bedienen, ons bedrijf, onze industrie en onze planeet. Naast het verminderen van onze eigen ecologische voetafdruk, hebben we de verantwoordelijkheid van onze belanghebbenden om verantwoorde klimaatacties te onderzoeken en te promoten.



2017 Miami 5K_Crop_472x632
Looking over shoulder_Crop_472x632
Responsible Employer Icon[1]

Verantwoordelijke werkgever

Uitzonderlijke resultaten vereisen innovatief denken. We zoeken diverse perspectieven en streven naar het bevorderen van diversiteit in ons leiderschap en onze medewerkers door een inclusieve cultuur te stimuleren. Binnen deze cultuur bieden we medewerkers kansen om continu te leren en vaardigheden te verbeteren, feedback en begeleiding.



Integrity and Ethics Icon[1]

Integriteit en ethiek

Om onze kernwaarden hoog te houden en toonaangevend te blijven op het gebied van risicomanagementoplossingen, zijn we van mening dat het onze verantwoordelijkheid is om risico's naadloos in te schatten in onze wereldwijde activiteiten en productontwikkelingsprocessen. Door ethisch te handelen, gebruik te maken van onze expertise op het gebied van risicomanagement en alle wet- en regelgeving na te leven, bouwen we vertrouwen op bij onze opdrachtgevers, klanten en investeerders. Onze reputatie als een ethisch, rechtvaardig en eerlijk bedrijf staat voorop.



NYSE Banner and Building Crop_472x632
HOUSING-kids running_Crop_472x632
Customer Commitment Icon

Klantbetrokkenheid

Als internationaal bedrijf met een gevarieerd klantenbestand dat wereldwijd meer dan 300 miljoen klanten bedient, is het onze belangrijkste verantwoordelijkheid om onze waarden hoog te houden en tegelijkertijd te beschermen wat het belangrijkste is voor onze klanten. Om onze hoge standaard van klantbetrokkenheid te bereiken, verankeren we onze cultuur van klantgerichtheid in elke medewerker ter wereld; maken we gebruik van een gemeenschappelijke toolkit voor klantervaring, waaronder een meting-dashboard met bedrijfsbrede gegevens; en, ondersteuning van een bedrijfsforum om te leren en zichtbaarheid te geven aan leiderschap op het gebied van de voortgang van onze klantervaring.